Strona główna
Dlaczego warto wdrożyć SEO dla branży transportowej?

05.05.2023

Dlaczego warto wdrożyć SEO dla branży transportowej?

Dlaczego warto wdrożyć SEO dla branży transportowej?

Transport w Polsce dzieli się przede wszystkim na kolejowy i samochodowy. Na większe odległości używa się pociągów, natomiast drogowy sprawdza się na rynkach lokalnych i regionalnych. Jesteś przewoźnikiem? Masz firmę transportową? Dowiedz się, jak dotrzeć do nowych klientów dzięki SEO. Z naszego artykułu zdobędziesz niezbędną wiedzę na temat pozycjonowania.

SEO – pozycjonowanie strony firmy z branży transportowej

Widoczność w sieci jest niezwykle ważna. Zwiększenie widoczności w organicznych wynikach wyszukiwania to główna zasada. Dzięki wyższej pozycji zwiększysz wiarygodność swojego biznesu w sieci. Na pozycjonowanie składa się audyt SEO, a następnie działania on-site i off-site. Po opracowaniu strategii przechodzi się do działań, które mają zwiększyć widoczność strony. Oprócz tego dokonuje się optymalizacji technicznej, optymalizację treści, pozyskiwanie linków czy śledzenie widoczności i pozycji słów kluczowych.

Czym jest lokalne SEO?

Lokalne SEO opiera się na czynnościach, które zwiększają widoczność serwisów na dane zapytania. Związane są one z konkretną lokalizacją, a więc miastem, regionem i dzielnicą. Reklamować można się na różny sposób. Najczęściej jest to strona internetowa lub obecność w Social Mediach. Działania związane z lokalnym SEO ułatwią znalezienie Twojej strony WWW internautom. Dzięki lokalnym zapytaniom potencjalni klienci mają możliwość wyszukania firmy czy usługi w pobliżu. Mogą wpisać następujące frazy:

  • przeprowadzka Poznań,

  • bus Kraków Katowice,

  • busy Zakopane.

Nie zawsze jednak trzeba wpisywać frazę z lokalizacją. Nierzadko na podstawie lokalizacji użytkownika Google wskazuje wyniki pasujące do wszystkich najbliższych przewoźników.

Branża transportowa a content marketing

Zleciłeś już pozycjonowanie stron internetowych? Internauci mogą znaleźć Twoją firmę lokalnie? Kolejny krok to treści, a więc content. Działasz w branży transportowej? Postaw na content marketing, więc marketing treści. Ciekawe treści w formie artykułów i wpisów powinny odpowiadać na częste pytania internautów oraz być merytoryczne. Poza blogiem firmowym pomyśl o dziale FAQ.

Sprawdzą się również poradniki przeznaczone do publikacji na innych witrynach. Pozwoli Ci to dotrzeć do nowych odbiorców. Przy okazji zyskasz linki do swojego serwisu. Najlepiej skorzystać z pomocy agencji SEO i copywriterów – zapewnią oni tworzenie treści zgodnych z zasadami copywritingu.

Dobry content powinien posiadać:

  • słowa kluczowe,

  • nagłówki – H1-H6,

  • boldy,

  • wypunktowania.

Jak przygotować się do przeprowadzki? Czym jest transport ponadgabarytowy? Jak przewozić meble? – to tylko niektóre pomysły na tematy.

SEO a inne sposoby reklamy

Pozycjonowanie SEO to jeszcze nie wszystko. Kluczowe jest także bycie obecnym z firmą transportową w Social Mediach. Są to:

  • Facebook,

  • Twitter,

  • LinkedIn,

  • YouTube,

  • Instagram.

Konto nie tylko jest kanałem do dostarczania informacji na przykład o zrealizowanych zleceniach, ale też komunikacji z klientami.

Innym narzędziem marketingowym jest Google Moja Firma. Dzięki odpowiedniemu zoptymalizowaniu profilu Twój biznes staje się widoczny na mapach Google. Również w wynikach wyszukiwania. Google Maps używa większość internautów. Także klienci szukający opcji transportu. Dlatego warto zadbać o widoczność w GMB. Do jego zalet należą:

  • dotarcie do informacji o firmie – łatwy kontakt z klientami,

  • możliwość oceny – i odpowiadania przez właściciela,

  • budowanie zaufania,

  • monitoring statystyk – dostęp do informacji, jak znaleźli Twoją firmę użytkownicy Internetu.

Branża transportowa a marketing – podsumowanie

Poza SEO copywritingiem istnieją jeszcze inne formy reklamy biznesu. Przykładem może być reklama Google Ads. Wyświetla się ona w wielu miejscach, co wiąże się z wieloma opcjami. Reklamy przy tym mogą być:

  • tekstowe,

  • graficzne,

  • wideo.

Reklamy będą się wyświetlać w wyszukiwaniach Google, na stronie jego Partnerów, YouTubie czy w reklamowej sieci. Jak szybko zwiększyć współczynnik konwersji? Zależnie od celów, konwersja może pełnić funkcję:

  • zwiększania liczby zapytań o ofertę,

  • zwiększania zysków,

  • zwiększania ruchu na stronie firmowej,

  • wizytówki w sieci.