Strona główna
Jak promować w Internecie branżę finansów i ubezpieczeń?

05.05.2023

Jak promować w Internecie branżę finansów i ubezpieczeń?

Jak promować w Internecie branżę finansów i ubezpieczeń?

Oferujesz usługi ubezpieczeniowe? Prowadzisz biuro z usługami finansowymi? Zastanawiasz się, jak dotrzeć do klientów? Jeśli nie wiesz, jak się promować w sieci, koniecznie przeczytaj nasz artykuł. Opisujemy w nim elementy potrzebne do reklamy w Internecie. Strona WWW czy aktywność w mediach społecznościowych to tylko przykłady. Dowiedz się więcej.

Wizerunek w sieci – strona internetowa

Formy promocji w Internecie to przede wszystkim strona internetowa. Od niej powinieneś zacząć budować czy poprawiać wizerunek w sieci. Stanowi ona wizytówkę Twojej firmy z usługami finansowymi czy ubezpieczeniowymi. Dzięki temu klient może się zapoznać z usługami, poznać opinie i skontaktować się z Tobą.

Stronę WWW możesz przygotować samodzielnie lub zlecić specjalistom. W przypadku, gdy biznes jest oparty o indywidualne zlecenia od klientów, wówczas najlepsza będzie prosta strona w rodzaju landing page. Powinna ona zawierać wezwanie do działania (Call-to-action). Może to być forma kontaktu.

Dalsze kroki to dobór odpowiednich fraz kluczowych. Zastanów się, czy chcesz działać lokalnie czy w zasięgu ogólnopolskim. W przypadku doradztwa finansowego i podatkowego oraz ubezpieczeń warto zdecydować się na działanie lokalne. Wpłynie to na realizację konwersji. Frazy takie są przy tym łatwiejsze do pozycjonowania.

Promocja firmy – media społecznościowe

Oferujesz usługi finansowe lub ubezpieczeniowe? Wizerunek firmy poprawisz lub zbudujesz w sieci dzięki obecności w Social Mediach. Do wyboru masz:

  • Facebooka,

  • Instagrama,

  • LinkedIna,

  • Twittera,

  • Youtube’a.

Wszystko zależy od wieku grupy docelowej, jak również od takich czynników jak zachowania w sieci, zainteresowania, zarobki czy sytuacja zawodowa i życiowa. Działasz lokalnie? Opracuj kampanie reklamowe usług finansowych i ubezpieczeniowych, których celem będzie na przykład konwersja, ruch czy zasięg. Jeśli masz referencje od klientów, koniecznie je pokaż.

Inną opcją jest remarketing i dotarcie do osób, które nie wypełniły formularza kontaktowego, ale odwiedziły Twój serwis. Poza tym nie zapomnij o uruchomieniu reklamy z buttonem, który przeniesie internautę do formularza kontaktowego. Oprócz tego postaw na różne formaty reklamy – reklamę video, w postaci karuzeli czy z pojedynczym zdjęciem. Strony docelowe, a więc landing pages za to rozwiną treść reklamy czy opiszą usługę, jak również zalety.

Google Moja Firma i opinie internautów

Chcesz się dać znaleźć w Internecie ze swoją firmą? Postaw na wizytówkę w Google Moja Firma. Warto wiedzieć, że wyniki w Google są odpowiednio dobrane do internautów. W tym przypadku działa lokalizacja i personalizacja. Słowa kluczowe z lokalizacją wiążą się z wynikami, wśród których przeważają wizytówki z usługi GMB.

W celu promocji swojego biznesu musisz zapewnić wizytówce podstawowe informacje. Są to:

  • adres,

  • kontakt,

  • godziny otwarcia,

  • lokalizacja na mapie.

Nie zapomnij także o systematycznym dodawaniu wpisów. Nie tylko będą promować Twoje usługi w zakresie finansów i ubezpieczeń, ale też zachęcać internautów do zapoznania się z Twoją ofertą.

Zaletą Google My Business jest możliwość dodawania przez internautów opinii i odpowiadania na nie przez właściciela, a więc Ciebie. Wpływa to na:

  • wiarygodność przedsiębiorstwa,

  • widoczność w sieci,

  • wizerunek w Internecie,

  • promocję.

W celu jej zoptymalizowania postaraj się o zadbanie o następujące elementy:

  • informacje teleadresowe,

  • zdjęcia,

  • dział FAQ,

  • opinie klientów,

  • godziny pracy.