Strona główna
Działasz w branży budowy i remontów? Postaw na marketing lokalny!

05.05.2023

Działasz w branży budowy i remontów? Postaw na marketing lokalny!

Działasz w branży budowy i remontów? Postaw na marketing lokalny!

Branża budowlana mimo ciężkich czasów wciąż się w Polsce rozwija. Szukasz skutecznych sposobów promocji inwestycji budowlanych? Chcesz dotrzeć z usługami remontowymi do większej liczby odbiorców? Dzięki naszemu tekstowi dowiesz się, jak wykorzystać marketing lokalny w tym celu. Sprawdzamy, z czym go można połączyć. Jakie są zalety e-marketingu?

Czym jest lokalna optymalizacja?

W celu wdrożenia lokalnego SEO wymagany jest stacjonarny adres. Z reguły firmy, które w ofercie mają usługi budowlane lub remontowe działają stacjonarnie. Lokalną widoczność można zbudować przez optymalizację strony WWW i linki do niej prowadzące. Informacje o adresie firmy powinny się znaleźć wraz z danymi NAP – Name, Adress, Phone Number, a więc:

  • nazwą firmy,

  • numerem telefonu,

  • godzinami pracy.

Dobrze, aby te dane znalazły się w zakładce „Kontakt”. Dzięki danym kontaktowym w stopce możliwe jest pokazanie ich na podstronach. Dzięki temu roboty lepiej zrozumieją Twoją stronę. Natomiast internauci szybciej znajdą potrzebne dane teleadresowe do dekarza czy blacharza. Warto wiedzieć, że dane kontaktowe muszą być określone danymi strukturalnymi. Są to schema.org. Polecane jest stosowanie fraz z lokalizacją. Mogą to być na przykład: miasto – usługi budowlane w Warszawie czy dzielnica – dekarz na Mokotowie.

Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne wymaga cierpliwości – efekty widać dopiero po kilku miesiącach. Szczególnie sprawdzi się w przypadku usług budowlanych i remontowych, a więc inwestycji wieloetapowych czy rozłożonych na lata. Podobnie z promowaniem przez dewelopera wielu inwestycji naraz. Specjalista z agencji SEO wdroży działania, które poprawią stronę WWW pod kątem struktury i treści.

Wizerunek firmy w sieci a firmowy blog

Wizerunek firmy w Internecie poprawi lub zbuduje ciekawy content na Twojej firmowej stronie. Dobrze, aby treści nawiązywały do zasady „E-A-T”. Oznacza to artykuły, które opierają się na:

  • wiedzy,

  • autorytecie,

  • zaufaniu.

Podstawą do tworzenia treści są między innymi misja i wizja oraz historia firmy budowlanej, rozwiązania czy korzyści, jak i raporty czy wydarzenia, a nawet uzyskane nagrody. Najlepiej to zadanie oddać specjalistom z agencji oraz copywriterom.

Aktywność na kanałach mediów społecznościowych

Firma w sieci nie zaistnieje bez kont na mediach społecznościowych. Większość internautów sprawdza informacje o firmie na portalach społecznościowych. Przykładem może być Facebook – jak podaje DataReportal, korzysta z niego 17,65 milionów internautów w Polsce. Dlatego warto, abyś pomyślał o ciekawych i aktywizujących do kontaktu treściach. Do pozostałych Social Media zaliczają się:

  • Instagram,

  • LinkedIn,

  • Twitter,

  • TikTok,

  • YouTube.

Korzyści z marketingu lokalnego w reklamowej kampanii

Marketing lokalny to świetna opcja dla firmy budowlanej lub remontowej. W ten sposób można przyciągnąć uwagę odbiorców. Prowadzisz działalność w jednej miejscowości lub regionie?

Lokalne SEO umożliwia zwiększenie widoczności witryny na dane zapytania. Wpływa na to dana lokalizacja, a zatem miasto, region czy dzielnica. Internauci przy tym szukają informacji dzięki takim frazom jak: dekarstwo Wrocław, blacharz Kraków czy firmy budowlane Warszawa.

Materiały wideo czy grafiki to inne pomysły na wzmocnienie pozycjonowania i widoczności w sieci, a więc dotarcie do odbiorców.