Strona główna
Dlaczego warto się zdecydować na e-sklep w branży mody?

05.05.2023

Dlaczego warto się zdecydować na e-sklep w branży mody?

Dlaczego warto się zdecydować na e-sklep w branży mody?

Branża mody w Polsce wciąż się rozwija. Prowadzisz sklep z ubraniami, obuwiem czy akcesoriami? Zdecyduj się na przeniesienie biznesu do sieci! W naszym artykule opisujemy, jakie są korzyści z posiadania sklepu WWW. Sprawdź, co powinien zawierać e-sklep i poznaj główne elementy. Poniżej znajdziesz wszystkie potrzebne informacje!

Mniejsze koszty utrzymania e-sklepu

E-sklep to tańsza wersja sklepu stacjonarnego. Nie musisz wówczas wynajmować lokalu, remontować go czy dopasować do wymogów. Jest to szczególnie ważne, gdyż, jak podaje Gemius, 74% internautów za czynnik motywujący do robienia zakupów wskazuje brak wymogu jechania do sklepu. Podobnie jest z magazynem.

Łatwe dotarcie do szerokiej liczby odbiorców

Jak wynika z raportu Gemius „E-commerce w Polsce”, 77% internautów dokonało kiedyś zakupów online. Dzięki narzędziom marketingowym po założeniu sklepu internetowego będziesz mógł trafić do wielu odbiorców. Właściwe działania pozwolą Ci nakierować działalność na lokalnych klientów. Inaczej niż sklepy stacjonarne, sklepy e-commerce są dostępne przez całą dobę. Możliwe jest robienie zakupów przez internautów przez wszystkie dni i o każdej porze.

Brak ograniczeń w ilości sprzedawanych produktów i wygodne badanie zadowolenia klientów

Zdecydowałeś się na sklep WWW z odzieżą lub obuwiem? Sklep stacjonarny jest ograniczony w związku z metrażem, a więc liczba akcesoriów jest ograniczona. Sklep internetowy nie wiąże się z takim problemem. Istotne jest zachowanie umiaru i niedodawanie produktów o niskiej wartości.

Dzięki e-sklepowi będziesz mógł sprawdzić satysfakcję odbiorców po zrobieniu przez nich zakupów online. Sprawdzą się w tym celu ankiety. W ten sposób będziesz wiedział, co musisz jeszcze poprawić.

Co powinien zawierać sklep internetowy?

Ważne są treści na stronie sklepu online z odzieżą lub obuwiem. Słowa kluczowe muszą być odpowiednio dobrane. Do nich zostaną dostosowane dane podstron z kategoriami lub produktami. Uwaga: Aktualizuj je na bieżąco. Powinny pasować do Twojej oferty sklepu. Duża liczba fraz pozwoli zmniejszyć ryzyko efektów zmian wprowadzanych przez algorytmy Google.

Co więcej, w branży modowej istotne są słowa long tail, a więc długie i specjalistyczne. Chociaż są mniej szukane, cechują się mniejszą konkurencyjnością. W ten sposób łatwo się znaleźć wyżej w wynikach wyszukiwania. Nierzadko przyczynia się to do zakupów przez klientów.

Poza tym ważna jest optymalizacja treści i obrazów. Wartościowe treści na stronach danych produktów czy kategorii to podstawa. Warto zamieszczać na stronie WWW wyczerpujące opisy. W innym przypadku internauta po braku poszukiwanych informacji, opuści Twój e-sklep. Unikalne opisy powinny się składać z najważniejszych danych, a więc rozmiaru, składu materiału czy nazwy modelu.

Załóż sklep internetowy – a następnie promuj go na mediach społecznościowych. Najpopularniejsze Social Media to: Facebook, Instagram, YouTube, LinkedIn czy Twitter. Sprawdź, z jakich kanałów korzystają Twoi klienci. Dotrzyj do nich ze swoimi usługami!

Czy opłaca się otworzyć sklep WWW z odzieżą czy obuwiem? Wnioski

Do najczęściej kupowanych przez internautów produktów zaliczają się odzież, akcesoria i dodatki. Wskazuje na nie aż 79% badanych przez Gemius. Branża odzieżowa jest szczególnie popularna, gdyż zapotrzebowanie na ubrania i buty jest niezmienne. Odzież i obuwie nie są jednak trwałe, dlatego potencjalni klienci mogą skorzystać z Twojego e-sklepu.